- +36 1 302 5252
- vamor@vamor.hu
- 1064 Budapest Rózsa utca 95.
A környezetvédelmi termékdíj törvény célja jól megérthető a környezetvédelmi termékdíj törvény bevezető szövegéből: A termékdíj törvény célja „hogy hozzájáruljon a környezetszennyezés megelőzéséhez, illetve csökkentéséhez, a természeti erőforrásokkal való takarékos gazdálkodásra irányuló tevékenységek ösztönzéséhez, valamint a környezetet vagy annak valamely elemét a termék előállítása, forgalmazása, felhasználása során, illetve azt követően közvetlenül, illetve közvetve terhelő vagy veszélyeztető termék által okozott környezeti veszélyeztetések, valamint károk megelőzéséhez és csökkentéséhez pénzügyi forrásokat teremtsen…”.
Alapszabályként elmondható, hogy az első belföldi forgalomba hozó a környezetvédelmi termékdíj fizetésére kötelezett. Gyakran elfelejtik, hogy érintett lehet minden olyan gazdasági szereplő is, aki tevékenységéből adódóan foglalkozik árubehozatallal, kivitellel, vagy esetenként felhasználja saját termékeit minden olyan használatra, ami nem a számvitelről szóló törvényben meghatározott saját termelésű készlet létrehozását eredményezi (pl.: saját vagy alkalmazottja magánszükségletének kielégítése).
1, A környezetvédelmi termékdíj szabályozása alá eső termékek meghatározásának alapvető feltétele a termékek megfelelő áruismerete és a minimális áruosztályozási tájékozottság
2, A környezetvédelmi termékdíj szabályozás részletes ismerete
3, Bejelentések, bevallások, kérelmek benyújtásához szükséges nyomtatványok ismerete
4, Végül, de nem utolsó sorban hasznos a több éves tapasztalat
Amennyiben nem rendelkezik a fenti 4 pontban összefoglalt minimális ismeretekkel, akkor számolnia kell azzal a kockázattal, hogy egy hatósági ellenőrzés akár a környezetvédelmi termékdíj nem megfelelő, vagy hiányos megfizetését, tehát adóhiányt is megállapíthat.
1, A keletkezett adóhiány megfizetését előírja a hatóság
2, Termékdíj bírság kiszabása (a megállapított adóhiánnyal azonos mértékű)
3, Mulasztási bírság az Art.-ban foglaltak alkalmazásával, legfeljebb 500 ezer forintig
4, Lefoglalás és elkobzás (Az állami adó- és vámhatóság a termékdíjköteles termékhez kapcsolódó eljárása során lefoglalást rendelhet el)
1, Termékdíj köteles termékek meghatározása, felmérése helyszíni bejárás alapján
2, Bejelentkezés az illetékes hatósághoz, vagy a bejelentések módosítása szükség szerint
3, A termékdíj bevalláshoz szükséges nyilvántartási rendszer kialakítása, majd a környezetvédelmi termékdíj törvénynek megfelelő vezetése
4, Termékdíj bevallások elkészítése
5, A kialakított termékdíjas rendszer folyamatos költséghatékony optimalizálása
Amennyiben a vállalkozása által folytatott tevékenységek során felmerül a környezetvédelmi termékdíj fizetési kötelezettség kérdése, vállaljuk a vállalkozás tevékenységének teljes áttekintését és a tapasztaltak alapján a jogszerű környezetvédelmi termékdíj nyilvántartási és bevallási folyamatok kiépítését, a felmerült kérdések szakszerű megválaszolását. Egyedi esetekben, amikor a környezetvédelmi termékdíj szabályozás alá tartozás, vagy valamely előírás értelmezése a vállalkozás szempontjából nem egyértelmű, vállaljuk állásfoglalás elkészítését és a hatósághoz történő benyújtását.
Megbízás esetén pedig képviselőként vállaljuk a környezetvédelmi termékdíj nyilvántartás vezetését havonta és a bevallás elkészítését negyedévente, illetve évente, melyet elektronikus formában továbbítunk a hatóság felé. Vállaljuk továbbá a bejelentési kötelezettség teljesítését, termékdíj-visszaigénylési eljárásoknál a közreműködést. Ezen kívül kapcsolatot tartunk a hatóság megyei igazgatóságaival. A környezetvédelmi termékdíj bevallás elmulasztása esetén az elévülési időn belül vállaljuk a bevallások utólagos elkészítését.
Rendelkezünk vámügynöki engedéllyel és AEO C tanúsítvánnyal.
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadás, teljes körű ügyintézés, jogszabályi megfelelőség vizsgálat – A kialakított termékdíjas rendszer folyamatos költséghatékony optimalizálása.
A Vámőr Kft. az energia piac liberalizációja óta segíti partnereit a hatóságokkal való minél egyszerűbb és gördülékenyebb együttműködésben.
Jövedéki tanácsadás a jogszerű gazdálkodói működéshez; jövedéki tevékenységhez szükséges jövedéki engedély beszerzése; jövedéki termék tekintetében tarifális besorolás, esetlegesen KÉV ügyintézés.
Teljes körű intrastat ügyintézés, szaktanácsadás – Rendelkezünk az Intrastat adatszolgáltatások elkészítéséhez szükséges hatósági regisztrációval, kapcsolattal és szakértelemmel, magyar és angol nyelven.
Megbízóink számára elérhetővé teszünk egy olyan rendszert, amely leegyszerűsíti a vámhatározatok pénzügyi rendezését és amelyet a vámhatósággal szoros együttműködésben üzemeltetünk.
Az Országgyűlés 2012 év végén elfogadta, és 2013. január 1.-jén hatályba lépett a hulladékról szóló törvény (Ht.), amely új szabályokat és fogalmakat vezetett be a hulladékokkal kapcsolatosan.